Sukutapaaminen 2017

Tuovisten sukuseura ry:n sukutapaaminen 2017 vietettiin Tuusulassa 12.-13.8.2017. Osallistujia oli tällä kertaa 12.

Illan aikana keskusteltiin monista teemoista, mm.:

- tulevan sukukirjan muodosta ja myös valtion taholta tulossa olevasta laista, joka mahdollisesti muuttaa tietojen laittamista sukukirjaan

- DNA tutkimukseen etsittävä uusi yhdyshenkilö

- Valtakunnallinen Kuulutko sukuuni tapahtuma pidetään on 7-8.10 Vantaan Hiekkaharjussa

- Keskusteltiin vaihtoehdoista seuraavaan tapaamiseen 2018, ehdotuksena mm. laivamatka Heinäveden luostariin.

- 2019 varsinaisen sukukokouksen pitopaikaksi ehdotettiin Runnia.

Illan aikana käytiin tutustumassa myös Työväenkotimuseoon. Lisäksi illan aktiviteetteihin kuului istumaliikuntaa Aino Mannisen johdolla.

Yhteistä illallista ehdittiin syödä klo 18 lähtien tunnin verran, kun saapui voimakas kesämyrsky, joka kesti pari tuntia. Myrskyn mentyä ohi klo 22.30 alkoi illan valoshow, jossa lähelle rantaa paljastettiin paikallisen taiteilijaryhmän tekemä Suomi 100 v taideteos. Teos oli pleksistä valmistettu 1/3 osa taiteilija Eila Hiltusen Sibelius monumentista. Paljastuksen aikana soi Sibeliuksen Finlandia.

Toisena päivänä osallistuttiin jumalanpalvelukseen Tuusulan kauniissa puukirkossa.

Tämän jälkeen lähdettiin tutustumaan linja-autolla tunnettujen taiteilijoiden ympäristöön
Tuusulassa ja Järvenpäässä. Lopuksi oli yhteinen lounas Tuusulan vanhalla kartanolla.