Sukukokous 2007

Tuovisten suvun kesätapaaminen ja sukuseuran ensimmäinen vuosikokous järjestettiin Varpaisjärven Korpiteatterissa sunnuntaina 1.7.2007. Kesätapaamisessa oli noin 100 osallistujaa. Tapahtuman alkajaisiksi syötiin maittava lounas.

Ohjelman aloitti Ilmari Tuovisen avauspuhe, jossa hän selosti sukuseuran perustamisvaiheita ja Tuovisten suvun sukututkimuksen vaiheita. Varpaisjärven kunnan tervehdyksen tapahtumaan toi kunnanvaltuuston puheenjohtaja Antero Tuovinen, joka puhui suvun merkityksestä ennen ja nykyisin sekä yleisesti sukuseuratoiminnasta.
Jussi Tuovinen lausui runon Korpijärvestä ja Teuvo Voutilainen esitteli Korpijärven seutua ja Korpiteatterin toimintaa. Sukuseuran vuosikokouksessa käsiteltiin sääntöjen määräämät asiat välillä vilkkaastikin keskustellen. Hallituksen erovuoroiset jäsenet valittiin jatkamaan ja lisäksi hallitukseen valittiin Eero Tuovinen Sonkajärveltä edustamaan nuoria. Seuraava sukutapaaminen ja sukuseuran vuosikokous päätettiin järjestää Rautavaaran Metsäkartanolla 13.7.2008.

Täytekakkukahvien jälkeen vuorossa oli vapaata seurustelua. Kahdella tietokoneella oli
nähtävänä sukututkimuksen tuloksia, joista oman nimen löydyttyä innolla etsittiin taulu taululta taaksepäin aina varhaisempia esivanhempia.

Kesätapahtuman ohjelmaan kuului vielä Korpiteatterin esittämä Heikki Luoman kirjoittama ja Matti Pajulan ohjaama näytelmä "Akkaralli", jonka kommelluksia ja luontevan lupsakkaa näyttelemistä jäi seuraamaan kolmisenkymmentä sukulaista.

Kuvassa sukukokouksen osallistujia. Edessä toinen vasemmalta sukutarinoiden kerääjä ja kirjoittaja Kaarina Ruotsalainen Iisalmesta ja kolmas vasemmalta sukututkija Anja Heiskanen Kuopiosta.