Sukukokous 2016

Tuovisten varsinainen sukukokous ja 10-vuotisjuhla vietettiin iloisissa merkeissä Kuopion Rauhalahdessa 23.-24.7.2016. Osallistujia paikalla oli 68.

Kokouksen avasi seuran puheenjohtaja Erkki Falck. Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Ilmari Tuovinen ja sihteeriksi Hillevi Kärkkäinen.

Sukuseuran varsinaisessa kokouksessa tehtyjä päätöksiä:
- Toimintakertomus kaudelta 2013-2015 ja toimintasuunnitelma 2016-2018 hyväksyttiin pienin muutoksin
- jäsenmaksu edelleen 10 €, 18-30-vuotiaille 50% alennus, alle 18-vuotiaat maksutta, ainaisjäseen 100 €
- Tuovisten sukukirja 2010 päätettiin jatkossa myydä 30 € / kpl ja uudet nyt liittyvät jäsenet saavat liittymislahjaksi kirjan 20 € / kpl
- Sukuseuran hallitukseen valittiin edellisen kauden hallituksen jäsenistä Erkki Falck (Paimio), Markku Vihemäki (Helsinki), Jorma Partanen (Kerava), Anja Lindholm-Ventola (Laitila) ja Seppo Tuovinen (Kuopio) sekä uusina jäseninä Anne Partonen (Nurmijärvi), Pekka Tuovinen (Sonkajärvi) ja Anne Metsäranta (Kauhajoki).
- Tilikaudeksi muutettiin 1.6.-31.5. Toimintavuosi 2016 on 17 kk:n mittainen, muutoin 12 kk

Sukuseuran sukututkimusvastaava ja jatkossa myös jäsenasioiden hoitajana toimiva Anne Partonen esittäytyi, hänelle voi lähettää sekä uusia että päivitettäviä sukutietoja sukutietokantaan talletettavaksi. Sukutietojen kerääminen on erityisen tärkeää juuri nyt, koska muutaman vuoden päästä suunnitellaan sukirjaa päivitettäväksi.

FM Ari Kolehmainen esitteli tekemäänsä tutkimusta Tuovisten varhaisvaiheista. Tutkimuksessa on ilmennyt paljon uutta tietoa jo nyt, mutta tutkimus jatkuu edelleen tarkoituksena tuoda uutta tietoa myös tulevaan sukukirjan päivitykseen.

Anne-Margit Straniuksen mielenkiintoinen esitelmä DNA-sukututkimuksesta herätti kokousväessä suurta kiinnostusta ja monet tilasivatkin itselleen oman testin. Mitä enemmän DNA-tutkimuksia Tuovisten keskuudessa tehdään, sitä parempaa tietoa sukuhaaroista ja
niiden keskinäisistä yhteyksistä saadaan.

Anna -Reetta Väänänen esitteli suunnittelemiaan Tuovisten sukukoruja, joita myös myytiin paikanpäällä runsaasti.

Välilläjuhlassa oli myös yhteislaulua ja taukojumppaakin. Yhteinen ruokailu, 10-vuotisjuhlakahvit ja leppoisa yhdessäolo sukulaisten kesken sai kaikki viihtymään.